herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 547/23 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa i udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

ZARZĄDZENIE NR 547/23
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
  z dnia 12 października 2023 r.

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa i udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

 

Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571) w związku z art. 11 ust. 1, 1c, 2, 2a i 2b ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2021 r. poz. 945) zarządzam, co następuje:

Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

§ 1. 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa i udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na powierzenie prowadzenia na terenie gminy-miasto Grudziądz:

1) punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z realizacją dwóch zadań z zakresu edukacji prawnej;

2) punktu świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z realizacją dwóch zadań z zakresu edukacji prawnej,

zwanego dalej „zadaniem”.

  1. Celem zadania jest podniesienie świadomości prawnej społeczeństwa.

§ 2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 136.490,64 zł, w tym:

1) na prowadzenie punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z dwoma zadaniami z zakresu edukacji prawnej – 68.245,32 zł (w tym prowadzenie punktu – 64.023,96 zł, edukacja prawna – 4.221,36 zł);

2) na prowadzenie punktu świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz
z dwoma zadaniami z zakresu edukacji prawnej – 68.245,32 zł (w tym prowadzenie punktu – 64.023,96 zł, edukacja prawna – 4.221,36 zł).

Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji

§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe wpisane na prowadzoną przez Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego listę organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia punktów odpowiednio w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

  1. Zasady przyznawania dotacji:

1) oferent może ubiegać się o powierzenie prowadzenia punktu przeznaczonego na:

  1. udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub
  2. świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo
  3. udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego – wówczas składa dwie osobne oferty;

2) w przypadku, gdy w konkursie nie wpłynie żadna oferta na powierzenie prowadzenia punktu świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego albo żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów konkursu w części dotyczącej świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, organizacjom pozarządowym zostanie powierzone prowadzenie obu punktów z przeznaczeniem na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej;

3) oferent składający ofertę na prowadzenie punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej jest zobowiązany uwzględnić dwa zadania z zakresu edukacji prawnej, realizowane
w formie zajęć edukacyjnych dla seniorów (warsztaty, spotkania, prelekcje itp.) oraz opracowania i wydania informatorów lub poradników (połowa nakładu wydawnictw zawierających informację o umiejscowieniu punktów i godzinach urzędowania
w pierwszym półroczu, a połowa nakładu w drugim półroczu 2024 r.);

3) oferent składający ofertę na prowadzenie punktu świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego jest zobowiązany uwzględnić dwa zadania z zakresu edukacji prawnej, realizowane w formie zajęć edukacyjnych dla młodzieży (warsztaty, spotkania, prelekcje itp.) oraz opracowania i wydania informatorów lub poradników (połowa nakładu wydawnictw zawierających informację o umiejscowieniu punktów i godzinach urzędowania w pierwszym półroczu, a połowa nakładu w drugim półroczu 2024 r.).

Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania

§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.

  1. Nieodpłatna pomoc prawna będzie udzielana w punkcie usytuowanym w Grudziądzu przy ul. Piłsudskiego 51 w dniach od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 8:30 do 12:30.
  2. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie będzie świadczone w punkcie usytuowanym w Grudziądzu przy ul. Piłsudskiego 51 w dniach od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 13:00 do 17:00.
  3. Oferent może zwiększyć proponowany godzinowy zakres realizacji zadania.
  4. W przypadku, gdy liczba osób uprawnionych, którym ma zostać udzielona nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, uniemożliwi sprawne umawianie terminów wizyt w punktach na terenie gminy-miasta Grudziądza, Prezydent Grudziądza zastrzega sobie prawo wydłużenia w trakcie roku czasu trwania dyżurów do co najmniej 5 godzin dziennie w obu punktach na obszarze miasta. Wydłużenie czasu trwania dyżurów nie powoduje zwiększenia środków przeznaczonych na realizację zadania.
  5. Nieodpłatnej pomocy prawnej może udzielać:

1) adwokat, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach z jego upoważnienia aplikant adwokacki;

2) radca prawny, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach z jego upoważnienia aplikant radcowski;

3) doradca podatkowy – w zakresie prawa podatkowego, z wyłączeniem spraw podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej;

4) osoba, która:

  1. ukończyła wyższe studia prawnicze i uzyskała tytuł magistra lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej,
  2. posiada co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej,
  3. korzysta z pełni praw publicznych oraz ma pełną zdolność do czynności prawnych,
  4. nie była karana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;

5) mediator w zakresie nieodpłatnej mediacji.

  1.  Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie może świadczyć osoba, która:

1) posiada wykształcenie wyższe;

2) ukończyła z oceną pozytywną szkolenie z zakresu świadczenia poradnictwa obywatelskiego albo posiada doświadczenie w świadczeniu poradnictwa obywatelskiego i uzyskała zaświadczenie potwierdzające posiadanie wiedzy i umiejętności w tym zakresie wydane przez podmiot uprawniony do prowadzenia szkolenia oraz kursu doszkalającego, o którym mowa w art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej;

3) korzysta z pełni praw publicznych oraz ma pełną zdolność do czynności prawnych;

4) nie była karana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.

  1.  W przypadku opracowania filmu w ramach edukacji prawnej lub promocji punktu obszar bezpieczny dla obrazu i grafiki (Action Safe Area i Graphics Safe Area) powinien być zgodny z zaleceniem EBU Recommendation R95 „Safe areas for 16:9 television production”.
  2. Zleceniobiorca, zgodnie z zapisami art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) przy realizacji zadania będzie zobowiązany do spełnienia określonych w treści umowy warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zleconego zadania, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy.
  3. Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.
  4. Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:

1) są niezbędne dla realizacji zadania;

2) są racjonalne i efektywne;

3) zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;

4) zostały udokumentowane;

5) zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.

  1. W kosztach realizacji zadania nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:

1) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.
z 2023 r. poz. 1570 z późn. zm.);

2) finansowanie kosztów działalności gospodarczej;

3) amortyzację;

4) leasing;

5) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;

6) kary i grzywny;

7) zakup napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych.

  1. Wkład własny niefinansowy zleceniobiorcy w realizacji zadania mogą stanowić:

1) wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;

2) wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.

  1. W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się aktualne stawki rynkowe z zastrzeżeniem, że stawka godzinowa nie może być niższa niż 27,70 zł (w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r.) i 28,10 zł (w okresie od 1 lipca do 31 grudnia 2024 r.) i nie wyższa niż 150,00 zł.
  2. W przypadku wkładu własnego rzeczowego w realizacji zadania uwzględnia się wyłącznie wkład w takim zakresie, w jakim jest on wykorzystywany do realizacji zadania i przyjmuje się aktualne ceny rynkowe.
  3. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane, bez konieczności aneksowania umowy:

1) przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;

2) zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie;

3) zmiana numeru rachunku bankowego zleceniobiorcy.

  1. W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji zadania o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:

1) przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;

2) utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;

3) istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,

pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.

  1. Zleceniobiorca, w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania, składa
    w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sprawozdanie końcowe z wykonania zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem sprawozdania określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).
  2. Zleceniobiorca załącza do sprawozdania w formie elektronicznej zestawienie dokumentów księgowych (faktur, rachunków, list płac itp.) dotyczących realizacji zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 2 do Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.
  3. Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizuje działania określone w ofercie, a rezultaty wskazane w ofercie (w sposób umożliwiający ich zmierzenie) zostaną osiągnięte na poziomie nie niższym niż 80 % w stosunku do zaplanowanych.
  4. W przypadku, gdy założone rezultaty zostaną osiągnięte na poziomie równym lub wyższym niż 50 % i niższym niż 80 %, zleceniobiorca:

1) będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;

2) może być zobowiązany do zwrotu części dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania.

     22. W przypadku, gdy założone rezultaty zostaną osiągnięte na poziomie niższym niż 50 %, zleceniobiorca będzie zobowiązany do zwrotu całości dotacji.

     23. Przy ocenie stopnia realizacji zadania, zleceniodawca weźmie pod uwagę w szczególności czy nieosiągnięcie rezultatów:

1) nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;

2) ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;

3) spowodowało niezrealizowanie celu zadania.

  1. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie, o której mowa w art. 11 ust. 7 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, zawartej pomiędzy zleceniodawcą (gminą-miasto Grudziądz) a zleceniobiorcą (organizacją pozarządową). W ramach umowy każdej organizacji pozarządowej prowadzącej punkt nieodpłatnej pomocy prawnej  lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego powierzone zostaną jednocześnie dwa zadania z zakresu edukacji prawnej, realizowane w związku z problemami zgłaszanymi w trakcie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
  2. Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.

Rozdział 4
Termin składania ofert

§ 5. 1. Oferent składa ofertę w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sporządzoną zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

  1. Oferent jest zobowiązany zawrzeć w ofercie:

1) w części III pkt 5 – analizę ryzyka, odnoszącą się do możliwych do wystąpienia problemów podczas realizacji zadania oraz określić sposoby mające na celu przeciwdziałanie ich wystąpieniu;

2) w części III pkt 6 – informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania i sposobów ich monitorowania;

3) w części IV pkt 2:

  1. w zasobach kadrowych tylko personel, który będzie świadczył usługi w danym punkcie,
  2. sposób wyceny wkładu osobowego i/lub rzeczowego, jeżeli oferent planuje jego wniesienie w ramach realizacji zadania;

4) w części VI – szczegółowy opis zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności: architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej – w zakresie zależnym od oferenta.

  1. Oferent składa ofertę poprzez generator ofert, udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl w terminie do dnia 3 listopada 2023 r. do godz. 23:59:59.
  2. Oferent załącza w formie elektronicznej załączniki do oferty:

1) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – skan aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);

2) w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – skan pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej (złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej
w wysokości 17,00 zł; zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu o numerze 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z adnotacją „Opłata skarbowa z tytułu pełnomocnictwa”; opłaty skarbowej nie uiszczają podmioty mające status organizacji pożytku publicznego).

      5. Oferent może załączyć dodatkowo porozumienia o wolontariacie zawarte z osobami, które będą wykonywały świadczenia w ramach prowadzonego punktu, w tym będą służyły asystą osobom uprawnionym mającym trudności w samodzielnej realizacji porady,
w szczególności z powodu niepełnosprawności, podeszłego wieku albo innych okoliczności życiowych. Oferent może załączyć skany dokumentów dotyczących osób, które będą udzielały pomocy prawnej lub świadczyły poradnictwo obywatelskie w punktach
(np. umowy, dokumenty potwierdzające kwalifikacje tj. wpisy na odpowiednie listy osób uprawnionych lub potwierdzające odbycie określonych szkoleń a także CV tych osób).

       6. Oferent nie załącza do oferty dokumentów innych, niż wymienione w ust. 4 i 5.

      7. Oferent, po złożeniu oferty, pobiera z generatora ofert wydruk potwierdzenia złożenia oferty, zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty. Wydruk podpisuje osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.

     8. Oferent, po odblokowaniu przez pracownika Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, zwanego dalej „Wydziałem”, dostępu w generatorze ofert, załącza w formie elektronicznej do złożonej oferty skan wydruku, o którym mowa w ust. 7,
w terminie do 3 dni roboczych od dnia odblokowania oferty.

       9. Za datę złożenia oferty uważa się datę złożenia oferty poprzez generator ofert.

     10. Przed złożeniem oferty dodatkowych informacji i wyjaśnień oferentom udzielają:

1) w sprawach merytorycznych dotyczących konkursu – pracownik Wydziału pod numerem telefonu 564510255 oraz drogą elektroniczną pod adresem e-mail t.kopczynski@um.grudziadz.pl;

2) w sprawach technicznych związanych z obsługą generatora – pracownicy firmy Witkac.pl drogą elektroniczną pod adresem e-mail bok@witkac.pl.

 

 

Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert

§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:

1) została złożona poprzez generator ofert;

2) została złożona w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3;

3) została złożona przez oferenta wpisanego na prowadzą przez Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego listę organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia punktów odpowiednio udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;

4) jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;

5) została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;

6) zawiera załączniki w formie elektronicznej, określone w § 5 ust. 4;

7) zawiera skan wydruku potwierdzenia złożenia oferty, zawierającego sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty i podpisanego przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem.

    1. Oferent ma możliwość jednokrotnego uzupełnienia oferty zawierającej uchybienia wskazane w ust. 1 pkt 5-7, w zakresie i terminie wskazanym przez Wydział.
    2. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, w tym również nieuzupełnione we wskazanym zakresie lub terminie, nie podlegają ocenie merytorycznej.
    3. Oceny merytorycznej ofert dokona komisja konkursowa, powołana przez Prezydenta Grudziądza.
    4. Ocena merytoryczna ofert zostanie dokonana w oparciu o następujące kryteria:

1) oferty na powierzenie prowadzenia punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z realizacją dwóch zadań z zakresu edukacji prawnej:

Lp.

Kryteria oceny oferty

Liczba punktów

1

Możliwość i jakość realizacji zadania publicznego oraz kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie publiczne

20

  1.  

1) opis zadania jest konkretny, opis działań jest spójny i logiczny, opis zakładanych rezultatów zawiera konkretne, mierzalne rezultaty (ilościowe
i jakościowe), które przyczynią się do realizacji celu zadania i są możliwe do osiągnięcia

10

  1.  

2) charakterystyka oferenta – oferent dysponuje zasobami kadrowymi i rzeczowymi niezbędnymi do realizacji zadania

10

2

Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania

20

1) koszty są spójne z opisem działań i niezbędne dla realizacji zadania

10

2) koszty są racjonalne, wysokość stawek jednostkowych nie odbiega od cen rynkowych

10

 

 

3

Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł (możliwość wyboru jednej odpowiedzi)

10

1) oferent nie planuje wkładu własnego finansowego lub środków z innych źródeł

0

2) oferent planuje wkład własny finansowy i/lub środki z innych źródeł w wysokości niższej lub równej 20 % sumy kosztów zadania

5

3) oferent planuje wkład własny finansowy i/lub środki z innych źródeł w wysokości wyższej niż 20 % sumy kosztów zadania

10

4

Planowany przez oferenta wkład rzeczowy i osobowy

15

1) oferent planuje wkład rzeczowy

5

2) oferent planuje wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków

10

5

Ocena realizacji zadań publicznych zleconych w latach poprzednich przez gminę-miasto Grudziądz, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):

10

1) oferent nieprawidłowo realizował zlecone zadania i/lub nierzetelnie i nieterminowo rozliczał otrzymane środki

0

2) oferent poprawnie realizował zlecone zadania i rozliczał otrzymane środki

5

3) oferent dotychczas nie realizował zadań na zlecenie miasta

5

4) oferent wzorcowo realizował zlecone zadania oraz rzetelnie i terminowo rozliczał otrzymane środki

10

6

Dodatkowe preferencje

20

1) oferent jest gotowy realizować mediację, gdy zajdzie taka potrzeba

5

2) oferent deklaruje, że dyżur w punkcie będzie pełnił radca prawny lub adwokat

5

3) oferent deklaruje używanie własnego sprzętu komputerowego i dostępu do zbioru aktów prawnych (3 pkt) oraz Internetu (2 pkt)

5

4) oferent deklaruje dodatkowe godziny, w których punkt będzie przyjmował interesantów

5

Razem

95 pkt

  1. oferty na powierzenie prowadzenia punktu świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z realizacją dwóch zadań z zakresu edukacji prawnej:

Lp.

Kryteria oceny oferty

Liczba punktów

1

Możliwość i jakość realizacji zadania publicznego oraz kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie publiczne

20

1) opis zadania jest konkretny, opis działań jest spójny i logiczny, opis zakładanych rezultatów zawiera konkretne, mierzalne rezultaty (ilościowe
i jakościowe), które przyczynią się do realizacji celu zadania i są możliwe do osiągnięcia

10

2) charakterystyka oferenta – oferent dysponuje zasobami kadrowymi i rzeczowymi niezbędnymi do realizacji zadania

10

2

Kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania

20

1) koszty są spójne z opisem działań i niezbędne dla realizacji zadania

10

2) koszty są racjonalne, wysokość stawek jednostkowych nie odbiega od cen rynkowych

10

 

 

3

Planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub środ-ków pochodzących z innych źródeł (możliwość wyboru jednej odpowiedzi)

10

1) oferent nie planuje wkładu własnego finansowego lub środków z innych źródeł

0

2) oferent planuje wkład własny finansowy i/lub środki z innych źródeł w wysokości niższej lub równej 20 % sumy kosztów zadania

5

3) oferent planuje wkład własny finansowy i/lub środki z innych źródeł w wysokości wyższej niż 20 % sumy kosztów zadania

10

4

Planowany przez oferenta wkład rzeczowy i osobowy

15

1) oferent planuje wkład rzeczowy

5

2) oferent planuje wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków

10

5

Ocena realizacji zadań publicznych zleconych w latach poprzednich przez gminę-miasto Grudziądz, w tym rzetelność, terminowość i sposób rozlicze-nia otrzymanych na ten cel środków (możliwość wyboru jednej odpowiedzi):

10

1) oferent nieprawidłowo realizował zlecone zadania i/lub nierzetelnie i nieterminowo rozliczał otrzymane środki

0

2) oferent poprawnie realizował zlecone zadania i rozliczał otrzymane środki

5

3) oferent dotychczas nie realizował zadań na zlecenie miasta

5

4) oferent wzorcowo realizował zlecone zadania oraz rzetelnie i terminowo rozliczał otrzymane środki

10

6

Dodatkowe preferencje

15

1) oferent jest gotowy realizować mediację, gdy zajdzie taka potrzeba

5

2) oferent deklaruje używanie własnego sprzętu komputerowego i dostępu do zbioru aktów prawnych (3 pkt) oraz Internetu (2 pkt)

5

3) oferent deklaruje dodatkowe godziny, w których punkt będzie przyjmował interesantów

5

Razem

90 pkt

      1. Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji dwie oferty:

1) ofertę, która uzyskała najwyższą liczbę punktów na powierzenie prowadzenia punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz

2) ofertę, która uzyskała najwyższą liczbę punktów na powierzenie prowadzenia punktu  świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, a w przypadku, gdy w konkursie nie wpłynie żadna oferta na prowadzenie punktu albo żadna ze złożonych ofert nie spełni wymogów konkursu w części dotyczącej świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego – drugą z najwyższą liczbą punktów ofertę na powierzenie prowadzenia punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej.

  1. Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia, podejmie decyzję w sprawie wyboru ofert i wysokości przyznanych dotacji.
  2. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 30 listopada 2023 r. w następujących miejscach:

1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl;

2) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;

3) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.

  1. Wydział poinformuje oferentów, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprzez generator ofert, o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert i wysokości przyznanej dotacji.

Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu

§ 7. W latach 2022-2023 zadanie publiczne z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa i udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego było realizowane zarówno przez administrację publiczną (dwa punkty pomocy prawnej), jak i przez organizację pozarządową (jeden punkt pomocy prawnej i jeden punkt poradnictwa obywatelskiego). Realizację zadania publicznego Prezydent Grudziądza zlecił Zaborskiemu Towarzystwu Naukowemu, przekazując dotację w wysokości 128.040,00 zł rocznie.

Rozdział 7
Przepisy końcowe

§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
do wskazywania osób do udziału w pracach komisji konkursowej.

  1. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe biorące udział w konkursie.
  2. Członkowie komisji konkursowej wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
  3.  Pisemne zgłoszenia, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 1 do Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym, w terminie do dnia 3 listopada 2023 r. należy:

1) dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1 (do godz. 13:30) albo

2) przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną na adres e-mail ngo@um.grudziadz.pl.

§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:

1) ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

2) ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej;

3) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

4)  rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia  24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących
 realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;

5) Zarządzenia Nr 632/21 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2021 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.

§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta oraz Dyrektorom Wydziału Komunikacji Społecznej i Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Anna Górska 13-10-2023 08:38
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Anna Górska 12-10-2023
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 20-10-2023 08:25