herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 201/20 w sprawie organizacji systemu dystrybucji preparatów ze stabilnym jodem w postaci tabletek jodku potasu na wypadek zdarzenia radiacyjnego na terenie Miasta Grudziądza

ZARZĄDZENIE Nr 201/2020

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 26 czerwca 2020r.

 

w sprawie organizacji systemu dystrybucji preparatów ze stabilnym jodem w postaci tabletek jodku potasu na wypadek zdarzenia radiacyjnego na terenie Miasta Grudziądza

 

        Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm. ) , art. 90 pkt 3 ustawy z dnia 29 listopada 2000 roku Prawo atomowe ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1792 z późn. zm. ) zarządzam co następuje:

      § 1. Niniejsze zarządzenie określa sposób przygotowania i dystrybucji preparatu jodowego na terenie Miasta Grudziądza w sytuacji wystąpienia realnego zagrożenia promieniowaniem jonizującym.

     § 2. Uruchomienie działań związanych ze zdarzeniem radiacyjnym nastąpi na podstawie zarządzenia wydanego przez Wojewodę Kujawsko - Pomorskiego w sprawie wprowadzenia działań interwencyjnych na obszarze województwa kujawsko - pomorskiego.

     § 3. W sytuacji wystąpienia zdarzenia radiacyjnego dystrybucja preparatów jodowych zostanie realizowane zgodnie z „Planem dystrybucji preparatów ze stabilnym jodem w postaci tabletek jodku potasu na wypadek zdarzenia radiacyjnego na terenie miasta Grudziądza” zwanego dalej planem dystrybucji, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

     § 4. Jednocześnie niżej wymienionych kierowników komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego i instytucji czynię odpowiedzialnymi za:

1. Dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa i Zarzadzania Kryzysowego (ZK):
 

  1. przygotowanie projektów:
  • zarządzenia w sprawie dystrybucji preparatów jodowych w przypadku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego,
  • komunikatu ogłoszeniowego dla mieszkańców miasta o czasie i miejscu dystrybucji preparatów jodowych w wyniku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego,
  1. coroczną aktualizację planu dystrybucji w zakresie ilości pobieranych i wydawanych preparatów jodowych do poszczególnych punktów dystrybucji(wydawania) preparatów, zmian personalnych i organizacyjnych w przyjętym systemie;
  2. składanie do dnia 30 czerwca corocznego zapotrzebowania do Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego na tabletki jodu z uwzględnieniem grup ryzyka według danych statystycznych na dzień 30 czerwca roku poprzedzającego złożenie zapotrzebowania;
  3. określenie w uzgodnieniu z kierownikami komórek organizacyjnych (instytucji) wymienionymi w punktach 2,6 i 7 składu Zespołu Dystrybucji Preparatów Jodowych (ZDPJ), potrzeb lokalowych i transportowych do zabezpieczenia dystrybucji preparatów jodowych oraz przygotowanie stosownych wniosków (decyzji) o nałożenie świadczeń osobistych i rzeczowych;
  4. przygotowanie teczek z dokumentacją dystrybucji preparatów jodowych dla Miejskiego Punktu Dystrybucji Preparatów Jodowych (MPDPJ) i Miejskich Punktów Wydawania Preparatów Jodowych (MPWPJ) i przekazanie (przyjęcie) ich w czasie określonym w harmonogramie stanowiącym załącznik do planu Kierownikowi MPDPJ;
  5. przygotowanie wykazu i wydruku komunikatu ogłoszeniowego dla mieszkańców miasta o czasie i miejscu dystrybucji preparatów jodowych w wyniku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego i przekazanie ich do Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego – w celu ich dostarczenia do miejsc ich rozplakatowania;
  6. planowanie i organizowanie przy współudziale z Dyrektorem ZSS szkoleń i ćwiczeń mających na celu przygotowanie osób wchodzących w skład ZDPJ do działań w przypadku realnego zagrożenia.
     
     

2. Dyrektora Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych (ZSS):
 

  1. pełnienie obowiązków Miejskiego Koordynatora Dystrybucji Preparatów Jodowych (MKDPJ) - koordynowanie działań w przypadku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego, uruchomienie sytemu dystrybucji tabletek jodu na terenie miasta oraz  współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi i instytucjami w tym zakresie zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik do planu;
  2. gromadzenie niezbędnych danych do określenia ilości mieszkańców miasta w poszczególnych grupach ryzyka z uwzględnieniem podziału administracyjnego miasta oraz potrzeb Regionalnego Szpitala Specjalistycznego im dr. W. Biegańskiego do przygotowania, przeprowadzenia i zakończenia dystrybucji preparatów jodowych;
  3. określenie w uzgodnieniu z Dyrektorem Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego miejsca rozwinięcia MPDPJ oraz miejsc i ilości MWPJ przy jednoczesnym uwzględnieniu danych o których mowa w ppkt b);
  4. przesłanie komunikatu ogłoszeniowego dla mieszkańców miasta o czasie i miejscu dystrybucji preparatów jodowych w wyniku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego do lokalnych mediów celem ich rozpropagowania.
     

3. Dyrektora Wydziału Organizacyjno – Administracyjnego  (ORA):
 

  1. dostarczenie komunikatów ogłoszeniowych dla mieszkańców miasta  zgodnie z wykazem sporządzonym przez Dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa i Zarzadzania Kryzysowego do komórek organizacyjnych urzędu miejskiego i innych instytucji celem ich rozplakatowania.
     

4. Dyrektora Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (SOK):
 

  1. współudział w corocznym opracowaniu zapotrzebowania na preparat jodowy w zakresie ilości mieszkańców w poszczególnych grupach ryzyka z uwzględnieniem podziału administracyjnego miasta.

 

5. Komendanta Straży Miejskiej (SM):

  1. współudział w zapewnieniu spokoju i porządku publicznego w punktach dystrybucji i wydawania preparatów jodowych oraz współpraca w tym zakresie z Miejskim Centrum Zarządzania Kryzysowego (MCZK) i Stałym Dyżurem Prezydenta (SDP).
     

6. Dyrektora Regionalnego Szpitala Specjalistycznego (RSzSpec.):
 

  1. uruchomienie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem dystrybucji preparatów jodowych w przypadku wstąpienia zdarzenia radiacyjnego;
  2. przygotowanie i przesłanie do Dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego propozycji nałożenia świadczeń osobistych i rzeczowych w celu zabezpieczenia dystrybucji preparatów jodowych w mieście.
     

7. Kierowników (właścicieli) podmiotów medycznych i instytucji w których zostają rozwinięte elementy sytemu dystrybucji i wydawania preparatów jodowych:
 

  1. wydzielenie zgodnie z harmonogramem nałożonych świadczeń osobistych i rzeczowych;
  2. współpracę z MKDPJ w zakresie przebiegu wydawania preparatów jodowych.

 

      § 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Magdalena Walczak 21-07-2020 14:14
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 26-06-2020
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 09-10-2020 12:37