herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 27/20 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym

ZARZĄDZENIE NR 27/20

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 28 stycznia 2020 r.

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym

 

Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 lit. a, § 7 ust. 1 i § 9 pkt 10 Uchwały Nr XX/188/19 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie „Programu współpracy gminy – miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi na 2020 rok” zarządzam, co następuje:

Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

§ 1. 1.  Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, zwanego dalej „zadaniem”.

  1. Zadanie mieści się w zakresie priorytetowych zadań publicznych wskazanych w § 9 pkt 10 Uchwały Nr XX/188/19 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie „Programu współpracy gminy – miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi na 2020 rok”.
  2. Celem zadania jest ograniczenie zjawisk uzależnienia i patologii społecznych poprzez realizację zadań wskazanych w pkt 4 Załącznika Nr 2 do Uchwały Nr XXIII/212/20 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 22 stycznia 2020 r. w sprawie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2020 rok, w tym:
  1. prowadzenie przez niepubliczne podmioty placówek wsparcia dziennego;
  2. wspieranie różnorodnych form samopomocy oraz prowadzenie punktów konsultacyjnych dla osób uzależnionych i ich rodzin.

§ 2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 120.000,00 zł. 

Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji

§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.

  1. Oferent nie może prowadzić odpłatnej działalności pożytku publicznego i działalności gospodarczej w odniesieniu do tego samego przedmiotu działalności.
  2. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, jak również nie gwarantuje przyznania dotacji we wnioskowanej wysokości.
  3. W przypadku przyznania dotacji w wysokości niższej od wnioskowanej, oferent w terminie wskazanym przez Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, nie dłuższym jednak niż 10 dni roboczych od dnia poinformowania o przyznaniu dotacji, będzie zobowiązany:
  1. złożyć aktualizację oferty, sporządzoną zgodnie ze wzorem, o którym mowa w § 5 ust. 1, z uwzględnieniem wysokości przyznanej dotacji, z zastrzeżeniem, iż procentowy udział przyznanej dotacji w sumie wszystkich kosztów realizacji zadania nie może być wyższy niż wnioskowany w ofercie lub
  2. złożyć pisemną rezygnację z realizacji zadania.

Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania

§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie określonym w umowie, o której mowa w ust. 21, jednak nie wcześniej niż przed dniem jej zawarcia i nie później niż do dnia 31 grudnia 2020 roku, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

  1. W przypadku, gdy z oferty realizacji zadania wynika, iż zadanie ma charakter ciągły i jest realizowane przed zawarciem umowy, termin rozpoczęcia realizacji zadania może być wcześniejszy niż data zawarcia umowy.
  2. W przypadku, gdy z oferty realizacji zadania, wynika konieczność rozpoczęcia realizacji zadania przed zawarciem umowy, termin rozpoczęcia realizacji zadania może być wcześniejszy niż data zawarcia umowy, przy czym wydatki na realizację zadania poniesione przed datą zawarcia umowy uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli zostały poniesione do wysokości określonej w umowie ze środków innych niż dotacja.
  3. Wydatki dotyczące realizacji zadania uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:
  1. są niezbędne dla realizacji zadania;
  2. są racjonalne i efektywne;
  3. zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;
  4. zostały udokumentowane;
  5. zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.
  1. W przypadku zadania, o którym w § 1 ust. 3 pkt 1 nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.
  2. W przypadku zadania, o którym w § 1 ust. 3 pkt 2 dopuszcza się pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania, pod warunkiem, że zleceniobiorca prowadzi odpłatną działalność pożytku publicznego.
  3. W kosztach realizacji zadania nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:
  1. podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość odliczenia w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.);
  2. finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
  3. amortyzację;
  4. leasing;
  5. odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
  6. kary i grzywny;
  7. zakup napojów alkoholowych.
 

 

  1. Wkład własny niefinansowy zleceniobiorcy w realizacji zadania mogą stanowić:
  1. wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
  2. wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
  1. W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się aktualne stawki rynkowe z zastrzeżeniem, iż stawka godzinowa nie może być niższa niż 17,00 zł i nie wyższa niż 100,00 zł.
  2. W przypadku wkładu własnego rzeczowego w realizacji zadania uwzględnia się wyłącznie wkład w takim zakresie, w jakim jest on wykorzystywany do realizacji zadania i przyjmuje się aktualne ceny rynkowe.
  3. Wkład rzeczowy to przedmioty służące realizacji zadania oraz usługi świadczone na rzecz projektu nieodpłatnie np. nieruchomości, środki transportu, maszyny, urządzenia, zasób udostępniony, względnie usługa świadczona na rzecz organizacji przez inny podmiot nieodpłatnie np. usługa transportowa, hotelowa, poligraficzna  itp. planowana do wykorzystania w realizacji zadania.
  4. W ramach realizacji zadania koszty administracyjne nie mogą przekroczyć 20 % sumy wszystkich kosztów realizacji zadania (do kosztów administracyjnych zalicza się: koszty obsługi księgowej, koszty działań o charakterze administracyjnym, koordynacyjnym, nadzorczym i kontrolnym, koszty telekomunikacyjne, koszty zakupu materiałów biurowych używanych w ramach realizacji zadania, część kosztów ogólnych zleceniobiorcy, np. czynsz, media, opłaty pocztowe i opłaty bankowe).
  5. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane, bez konieczności aneksowania umowy:
  1. przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;
  2. zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie.
  1. W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji zadania o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:
  1. przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
  2. utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
  3. istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań.
  1. Zleceniobiorca, w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania, będzie zobowiązany złożyć w Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego
    w Grudziądzu:
    1. sprawozdanie końcowe z wykonania zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057);
    2. zestawienie dokumentów księgowych (faktur, rachunków) dotyczących realizacji zadania, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do umowy, o której mowa w ust. 21.
  2. Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizuje działania określone w ofercie, a rezultaty wskazane w ofercie (w sposób umożliwiający ich zmierzenie) zostaną osiągnięte na poziomie nie niższym niż 80 % w stosunku do zaplanowanych.
  3. W przypadku, gdy założone rezultaty zostaną osiągnięte na poziomie od 50 % do 80 %, zleceniobiorca:
    1. będzie zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów,
    2. może być zobowiązany do zwrotu części dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania.
  4. W przypadku, gdy założone rezultaty zostaną osiągnięte na poziomie niższym niż 50 %, zleceniobiorca będzie zobowiązany do zwrotu całości dotacji.
  5. Przy ocenie stopnia realizacji zadania bierze się pod uwagę w szczególności:
  1. czy nieosiągnięcie rezultatów nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
  2. czy nieosiągnięcie rezultatów ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
  3. czy nieosiągnięcie rezultatów spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
  1. Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.
  2. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowach zawartych pomiędzy gminą – miasto Grudziądz a zleceniobiorcami, sporządzonymi zgodnie
    z ramowym wzorem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

Rozdział 4
Termin składania ofert

§ 5. 1. Oferty należy sporządzić zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia
24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

  1. Wzór oferty jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl w zakładce Dla mieszkańców/Komunikacja Społeczna/Organizacje pozarządowe.
  2. Oferent jest zobowiązany dokonać w części III pkt 5 oferty analizy ryzyka, odnoszącej się do możliwych do wystąpienia problemów podczas realizacji zadania oraz określić sposoby mające na celu przeciwdziałanie ich wystąpieniu.
  3. Oferent jest zobowiązany w III części pkt 6 oferty zawrzeć informacje dot. wymaganych rezultatów i sposobów ich monitorowania, zgodnie ze wskaźnikami realizacji określonymi w pkt 4 Załącznika Nr 2 do Uchwały Nr XXIII/212/20 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 22 stycznia 2020 r. w sprawie Miejskiego Programu Profilaktyki
    i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2020 rok.
 

 

  1. Oferent jest zobowiązany załączyć do oferty:
    1. oświadczenie o numerze rachunku bankowego, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 1 do Zarządzenia;
    2. kserokopię statutu lub w przypadku stowarzyszeń zwykłych – kserokopię regulaminu działalności (obowiązek nie dotyczy parafii oraz innych kościelnych osób prawnych);
    3. w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego – kserokopię aktualnego zaświadczenia lub wypisu z właściwego rejestru lub ewidencji, niezależnie od tego kiedy został wydany (obowiązek nie dotyczy podmiotów wpisanych do rejestrów lub ewidencji prowadzonych przez Prezydenta Grudziądza);
    4. w przypadku, gdy ofertę podpisują inne osoby, niż uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji – pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej (złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł; zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 lub przy ul. Mickiewicza 28/30 w godzinach pracy Urzędu albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Grudziądzuo numerze 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z adnotacją „Opłata skarbowa z tytułu pełnomocnictwa”; opłaty skarbowej nie uiszczają uczniowskie kluby sportowe oraz podmioty mające status organizacji pożytku publicznego).
  2. Kserokopie składanych dokumentów oferent potwierdza za zgodność z oryginałem.
  3. Oferty należy składać w Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 (pokój 102 lub 225) lub nadesłać pocztą w terminie do dnia 20 lutego 2020 r. do godz. 15:30.
  4. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu oferty do Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
  5. Dodatkowych informacji i wyjaśnień dotyczących konkursu udziela Referat Spraw Społecznych Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu pod numerem telefonu 56 45 10 318.

Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert

§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:

  1. została złożona w terminie i miejscu wskazanym w § 5 ust. 7;
  2. została sporządzona według wzoru, o którym mowa w § 5 ust. 1;
  3. została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie objętym konkursem;
  4. jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania;
  5. została wypełniona w sposób czytelny, kompletny i nie zawiera istotnych błędów, ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
  6. została podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo załączonym pełnomocnictwem;
  7. zawiera załączniki wymienione w § 5 ust. 4 (które, w przypadku kserokopii, zostały potwierdzone przez oferenta za zgodność z oryginałem).
  1. Karta oceny formalnej oferty stanowi Załącznik Nr 2 do Zarządzenia.
  2. Dopuszcza się możliwość jednokrotnego uzupełniania ofert zawierających uchybienia wskazane w ust. 1 pkt 5 – 7, w terminie wskazanym przez Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, nie dłuższym jednak niż 5 dni roboczych od dnia poinformowania o konieczności uzupełnienia oferty.
  3. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, w tym również nieuzupełnione we wskazanym terminie, nie podlegają ocenie merytorycznej.
  4. Oceny merytorycznej ofert dokona komisja konkursowa, powołana przez Prezydenta Grudziądza, w oparciu o następujące kryteria:
  1. możliwość realizacji zadania przez oferenta;
  2. kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
  3. proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie;
  4. planowany przez oferenta udział środków finansowych w realizacji zadania;
  5. planowany przez oferenta wkład rzeczowy i osobowy w realizacji zadania;
  6. w przypadku oferentów, którzy w latach poprzednich realizowali zlecone zadania – analiza i ocena realizacji zleconych zadań z uwzględnieniem rzetelności, terminowości i sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
  1. Karta oceny merytorycznej oferty stanowi Załącznik Nr 3 do Zarządzenia.
  2. W konkursie może zostać wybrana więcej niż jedna oferta.
  3. Komisja konkursowa zarekomenduje Prezydentowi Grudziądza do przyznania dotacji oferty, które uzyskały powyżej 60 punktów.
  4. Ostateczną decyzję w sprawie wyboru oferentów i wysokości przyznanych dotacji
    na realizację zadania podejmuje Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia.
  5. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 31 marca 2020 r. w następujących miejscach:
  1. w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl;
  2. na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;
  3. na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu.
  1. Oferenci zostaną poinformowani w formie pisemnej o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert i wysokości przyznanych dotacji.

Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu

§ 7. W roku bieżącym zadanie publiczne będące przedmiotem konkursu nie jest realizowane. W 2019 roku Prezydent Grudziądza zlecił zadania publiczne z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, przekazując organizacjom pozarządowym dotacje w łącznej wysokości 140.000,00 zł w 2019 roku, zgodnie z zestawieniem:

Lp.

Nazwa organizacji

Przyznana dotacja

1

Caritas Diecezji Toruńskiej

118.000,00

2

Klub Abstynenta „Alicja”

10.000,00

3

Koło Grudziądzkie Towarzystwa Pomocy
im. św. Brata Alberta

6.000,00

4

Specjalistyczna Pomoc Rodzinom „Nadzieja”

6.000,00

Razem

140.000,00

Rozdział 7
Przepisy końcowe

§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
do wskazywania osób do pracy w komisji konkursowej.

  1. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe i podmioty biorące udział w konkursie.
  2. Członkowie komisji konkursowej wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
  3. Pisemne zgłoszenia, sporządzone zgodnie z Załącznikiem do Zarządzenia Nr 498/19 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2019 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę – miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym, należy składać w Wydziale Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 (pokój 324) w terminie do dnia 20 lutego 2020 r.

§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:

  1. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
  2. rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
  3. Uchwały Nr XX/188/19 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie „Programu współpracy gminy – miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi na 2020 rok”;
  4. Uchwały Nr XXIII/212/20 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 22 stycznia 2020 r. w sprawie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2020 rok;
  5. Zarządzenia Nr 498/19 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2019 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę – miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.

§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorom Wydziału Komunikacji Społecznej oraz Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Milena Kubik 30-01-2020 14:07
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 27-01-2020
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 25-03-2020 08:33