herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 17/20 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej na zapewnienie wsparcia w formie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w związku z realizacją resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osobyniepełnosprawnej – edycja 2019-2020"

ZARZĄDZENIE NR 17/20

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 20 stycznia 2020 r.

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej na zapewnienie wsparcia w formie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w związku z realizacją resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej  „Asystent osobisty osobyniepełnosprawnej – edycja 2019-2020”

 

Na podstawie art. 13 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688 z późn. zm.) art. 25 ust. 1, 4 i 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1507 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:

Rozdział 1
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych ma realizację zadania

§ 1. 1.  Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej na zapewnienie wsparcia w formie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w związku z realizacją resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej  „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej – edycja 2019-2020”, zwanego dalej „zadaniem”.

  1. Celem zadania jest zapewnienie pomocy osobom niepełnosprawnym ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności w wykonywaniu codziennych czynności oraz w funkcjonowaniu w życiu społecznym poprzez zapewnienie usługi asystenta.

§ 2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania wynosi 78.248,00 zł, w tym na:

  1. usługi asystenckie – 75.600,00 zł;
  2. zakup biletów komunikacji publicznej dla asystenta – 2.048,00 zł;
  3. ubezpieczenie OC lub NNW – 600,00 zł.

Rozdział 2
Zasady przyznawania dotacji

§ 3. 1. O przyznanie dotacji mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, prowadzące działalność statutową w zakresie objętym konkursem.

  1. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, jak również nie gwarantuje przyznania dotacji we wnioskowanej wysokości.
  2. W konkursie zostanie wybrana tylko jedna oferta.

Rozdział 3
Termin i warunki realizacji zadania

§ 4. 1. Zadanie należy zrealizować w terminie od dnia 1 marca 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r.

  1.  Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania.
  2. Usługi asystenta będą świadczone dla 10 osób niepełnosprawnych liczonych narastająco w okresie realizacji zadania.
  3. Usługi asystenta będą realizowane przez 7 dni w tygodniu, w godz. 7:00 – 22:00.
  4.  Na jedną osobę niepełnosprawną limit godzin usług asystenta nie może przekroczyć 30 godzin miesięcznie.  
  5. Pod opieką asystenta w tym samym czasie może pozostawać tylko jedna osoba niepełnosprawna.
  6. Usługi asystenta mogą świadczyć:
    1. osoby posiadające dyplom potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w  zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej;
    2. osoby z wykształceniem przynajmniej średnim posiadające co najmniej roczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym.
  7. Posiadanie kwalifikacji, o których mowa w ust. 6, oferent zobowiązany jest udokumentować dla minimum dwóch asystentów w momencie podpisywania umowy, 
    a w przypadku konieczności zatrudnienia nowego asystenta dokumenty należy dostarczyć do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu  przy ul. Waryńskiego 34A, przed rozpoczęciem świadczenia usług asystenckich.
  8. Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy w:
    1. wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach w wybrane przez osobę niepełnosprawną miejsce (np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, społeczne, sportowe itp.);
    2. wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach na rehabilitację i zajęcia terapeutyczne;
    3. zakupach, pod warunkiem aktywnego udziału osoby niepełnosprawnej przy ich realizacji;
    4. załatwianiu spraw urzędowych;
    5. nawiązaniu kontaktu i/lub współpracy z różnego rodzaju organizacjami;
    6. korzystaniu z dóbr kultury(tj. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy itp.).
  9. W ramach otrzymanej dotacji zleceniobiorca zobowiązany jest zapewnić asystentom bilety komunikacji publicznej (jednorazowe lub miesięczne)w związku z wyjazdami, które dotyczą realizacji usług oraz opłacić ubezpieczenie OC lub NNW związane ze świadczeniem usługi asystenta (do kwoty 150 zł na osobę). Podmiot realizujący zadanie zobowiązany będzie do prowadzenia ewidencji biletów jednorazowych, zawierającej m.in. informacje dotyczące daty pobrania biletów, liczby pobranych biletów, danych asystenta, daty i celu wykorzystania biletów.
  10. Wkład własny niefinansowy zleceniobiorcy w realizacji zadania mogą stanowić:
  1. wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
  2. wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
  1. W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania przyjmuje się aktualne stawki rynkowe z zastrzeżeniem, iż stawka godzinowa nie może być niższa niż 17,00 zł i nie wyższa niż 100,00 zł.
  2. W przypadku wkładu własnego rzeczowego w realizacji zadania uwzględnia się wyłącznie wkład w takim zakresie, w jakim jest on wykorzystywany do realizacji zadania i przyjmuje się aktualne ceny rynkowe.
  3. Wkład rzeczowy to przedmioty służące realizacji zadania oraz usługi świadczone
    na rzecz projektu nieodpłatnie np. nieruchomości, środki transportu, maszyny, urządzenia, zasób udostępniony, względnie usługa świadczona na rzecz organizacji przez inny podmiot nieodpłatnie np. usługa transportowa, poligraficzna  itp. planowana do wykorzystania w realizacji zadania.
  4. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane, bez konieczności aneksowania umowy:
  1. przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;
  2. zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminu ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie.
  1. W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji zadania o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:
  1. przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
  2. utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
  3. istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań.
  1. Zleceniobiorca, w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania, będzie zobowiązany złożyć w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu:
    1. sprawozdanie końcowe z wykonania zadania, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdańz wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057);
    2. zestawienie dokumentów księgowych (faktur, rachunków) dotyczących realizacji zadania, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do umowy, o której mowa w ust. 17.
  2. Zadanie uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizuje wszystkie działania określone w ofercie, a rezultat wskazany w § 5 ust. 4 zostanie osiągnięty na poziomie nie niższym niż 80 % w stosunku do zaplanowanego (w sposób umożliwiający jego zmierzenie).
  3. W przypadku, gdy rezultat zostanie osiągnięty na poziomie od 50 % do 80 %, zleceniobiorca:
    1. jest zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatu;
    2. może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania.
  4. W przypadku, gdy rezultat zostanie osiągnięty na poziomie niższym niż 50 %, zleceniobiorca jest zobowiązany do zwrotu całości dotacji.
  5. Przy ocenie stopnia realizacji zadania bierze się pod uwagę w szczególności:
  1. czy nieosiągnięcie rezultatu nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
  2. czy nieosiągnięcie rezultatu ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
  3. czy nieosiągnięcie rezultatu spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
  1. Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.
  2. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej pomiędzy gminą-miasto Grudziądz a zleceniobiorcą, sporządzoną zgodnie z ramowym wzorem określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057).

Rozdział 4
Termin składania ofert

§ 5. 1. Oferty należy sporządzić zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia
24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

  1. Wzór oferty jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl w zakładce Dla mieszkańców/Komunikacja Społeczna/Organizacje pozarządowe oraz w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu przy ul. Waryńskiego 34 A (pokój 217).
  2. Oferent jest zobowiązany dokonać w części III pkt 5 oferty analizy ryzyka, odnoszącej się do możliwych do wystąpienia problemów podczas realizacji zadania oraz określić sposoby mające na celu przeciwdziałanie ich wystąpieniu.
  3. Oferent jest zobowiązany w III części pkt 6 oferty zawrzeć informacje dot. wymaganych rezultatów i sposobów ich monitorowania:

Lp.

Nazwa rezultatu

Planowany poziom osiągnięcia rezultatów (wartość docelowa)

Sposób monitorowania rezultatów/źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika

1

Liczba osób niepełnosprawnych objęta wsparciem asystenta

10 osób niepełnosprawnych liczonych narastająco

Rozliczenie pracy asystenta z osobą niepełnosprawną poprzez kartę realizacji usług asystenckich

  1. Oferent jest zobowiązany załączyć do oferty:
  1. potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji – w przypadku, gdy oferent nie jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym;
  2. pełnomocnictwo (upoważnienie do działania w imieniu oferenta – w przypadku, gdy ofertę podpisują osoby inne, niż uprawnione statutowo do reprezentacji i zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu oferenta;
  3. kserokopię umowy lub statutu spółki – w przypadku, gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r., poz. 688 z późn. zm.)
  1. Kserokopie składanych dokumentów oferent potwierdza za zgodność z oryginałem.
  2. Oferty należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu przy ul. Waryńskiego 34A (pokój 217) lub nadesłać pocztą w terminie do dnia 10 lutego 2020 r. do godz. 15:30.
  3. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu oferty do siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
  4. Dodatkowych informacji i wyjaśnień dotyczących konkursu udziela Dział Usług Społecznych i Interwencji Kryzysowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu pod numerem telefonu 56 69 68 766 i 56 69 68 767.

Rozdział 5
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert

§ 6. 1. Oferta spełnia wymogi formalne, jeżeli:

  1. została złożona w terminie i miejscu wskazanym w § 5 ust. 7;
  2. została sporządzona według wzoru, o którym mowa w § 5 ust. 1;
  3. została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie objętym konkursem;
  4. jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania;
  5. została wypełniona w sposób czytelny, kompletny i nie zawiera istotnych błędów, ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;
  6. została podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo załączonym pełnomocnictwem;
  7. zawiera załączniki wymienione w § 5 ust. 5 (które, w przypadku kserokopii, zostały potwierdzone przez oferenta za zgodność z oryginałem).
  1. Dopuszcza się możliwość jednokrotnego uzupełniania ofert zawierających uchybienia wskazane w ust. 1 pkt 5 – 7, w terminie wskazanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu, nie dłuższym jednak niż 1 dzień roboczy od dnia poinformowania o konieczności uzupełnienia oferty;
  2. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, w tym również nie nieuzupełnione we wskazanym terminie, nie podlegają ocenie merytorycznej.
  3. Oceny merytorycznej ofert dokona komisja konkursowa, powołana przez Prezydenta Grudziądza, w oparciu o następujące kryteria:
  4. Komisja konkursowa zarekomenduje do przyznania dotacji ofertę z najwyższą uzyskaną liczbą punktów.
  5. Ostateczną decyzję w sprawie wyboru oferty podejmuje Prezydent Grudziądza, w formie zarządzenia.
  6. Zarządzenie w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu zostanie zamieszczone w terminie do dnia 20 lutego 2020 r. w następujących miejscach:

Lp.

Kryterium

Maksymalna liczba punktów

Przyznana liczba punktów

I

Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta, w tym:

10

 

1

Zgodność oferty z rodzajem zadania publicznego wskazanym w ogłoszeniu konkursowym

5

 

2

Prowadzenie działalności statutowej zgodnej z rodzajem zadania wskazanym w ogłoszeniu konkursowym

5

 

II

Przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, w szczególności:

10

 

1

Racjonalność i niezbędność przedstawionych kosztów z perspektywy założonych działań

5

 

2

Przejrzysta konstrukcja kosztorysu

5

 

III

Proponowana jakość wykonania zadania

5

 

1

Zgodność założonych rezultatów z celami zadania określonymi w ogłoszeniu konkursowym, realność osiągnięcia rezultatów i sposób monitoringu.

5

 

IV

Udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego

10

 

V

Wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków

10

 

1

Wkład rzeczowy, w szczególności dysponowanie odpowiednimi zasobami materialnymi adekwatnymi do realizacji zadania

5

 

2

Wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków

5

 

VI

Doświadczenie oferenta w realizacji tego typu zadań

10

 

RAZEM

55

 

  1. w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.bip.gov.pl;
  2. na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu www.mopr.grudziadz.pl;
  3. na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu oraz Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.
  1. Oferenci zostaną poinformowani w formie pisemnej o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert.

Rozdział 6
Zadania publiczne zrealizowane w roku poprzednim i w roku ogłoszenia konkursu

§ 7. W roku bieżącym i poprzednim zadanie publiczne będące przedmiotem konkursu nie było realizowane.

 

Rozdział 7
Przepisy końcowe

§ 8. 1. Zapraszam organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
do wskazywania osób do pracy w komisji konkursowej.

  1. W pracach komisji konkursowej nie mogą uczestniczyć osoby wskazane przez organizacje pozarządowe i podmioty biorące udział w konkursie.

3. Członkowie komisji konkursowej wykonują swoje obowiązki społecznie w godzinach pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.

4. Pisemne zgłoszenia, sporządzone zgodnie z Załącznikiem do Zarządzenia Nr 498/19 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2019 r. w sprawie procedury zlecania przez
gminę – miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym, należy składać w Wydziale Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przy ul. Ratuszowej 1 (pokój 324) w terminie do dnia 6 lutego 2020 r. do godz. 15:30.

§ 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu mają zastosowanie przepisy:

  1. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
  2. rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań;
  3. Zarządzenia Nr 498/19 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2019 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę – miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.

§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorom Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu.

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Milena Kubik 20-01-2020 14:23
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 20-01-2020
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 24-03-2020 13:59