ZARZĄDZENIE NR 402
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 26 września 2019 r.
w sprawie określenia zasad organizowania w sezonie letnim ogródków gastronomicznych na gruntach stanowiących własność Gminy – miasto Grudziądz i zarządzanych przez Gminę – miasto Grudziądz oraz w pasie drogowym dróg publicznych zarządzanych przez Prezydenta Grudziądza
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.) oraz art.40 ust.1 i ust.2 pkt 3 i 4 w związku z art. 19 ust.5 ustawy z dnia 21 marca 1985 o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2068 z późn. zm.) i Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1264) oraz art. 36 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2067 z późn. zm.), zarządza się, co następuje:
§ 1
Zakres stosowania
§ 2
Terminologia
1) „Obszar Staromiejski” to obszar objęty następującymi ulicami: od północy ulicą Solną i ulicą gen. Sikorskiego; od południa ulicą Gdyńską i ulicą Józefa Włodka; od wschodu ulicą marsz. Ferdynanda Focha i ulicą marsz. Józefa Piłsudskiego; od zachodu korytem rzeki Wisły, zgodnie z częścią graficzną stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia;
2) sezonem letnim jest okres od 15 kwietnia do 15 października danego roku;
3) ogródek gastronomiczny jest formą zwiększenia miejsc konsumenckich w ramach funkcjonującego lokalu gastronomicznego poprzez okresowe zajęcie na ten cel terenu miejskiego;
4) „Zarządca” - to właściwa jednostka organizacyjna Gminy-miasto Grudziądz, zarządzająca określoną nieruchomością będącą terenem miejskim, to jest: Zarząd Dróg Miejskich, Miejski Ośrodek Rekreacji i Wypoczynku lub właściwy Wydział Urzędu Miejskiego w Grudziądzu. Informację o aktualnym zarządcy określonej nieruchomości będącej terenem miejskim można uzyskać w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu;
5) „Zezwolenie” – oznacza zezwolenie upoważniające do zorganizowania ogródka gastronomicznego, w okresie opisanym w § 2 ust. 1 pkt 2.
§ 3
Wniosek o wydanie Zezwolenia
1) zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej lub wypis z Krajowego Rejestru Sądowego przedsiębiorców;
2) podkład geodezyjny w skali 1: 500 z zaznaczeniem lokalizacji ogródka oraz wykaz właścicieli i władających;
3) projekt urządzenia ogródka lub stoiska (w tym wskazanie powierzchni, czasu użytkowania obiektu w okresie letnim, opis mebli, parasoli, ogrodzenia, dekoracji itp.), ze szczególnym uwzględnieniem elementów i treści o charakterze promocyjnym oraz reklamowym;
4) zgoda właściwego Konserwatora Zabytków;
5) zgoda Gospodarza Starówki;
6) określenie sposobu zabezpieczenia potrzeb sanitarno-higienicznych klientów i zgoda Powiatowego Inspektora Sanitarnego na funkcjonowanie ogródka gastronomicznego;
7) umowa (kopia potwierdzająca zgodność z oryginałem) tytuł władania lokalem, przed którym ma być usytuowany ogródek gastronomiczny;
8) w przypadku organizowania ogródka gastronomicznego w pasie drogowym - opinię Zarządu Dróg Miejskich w zakresie zasad organizacji i bezpieczeństwa ruchu.
§ 4
Zezwolenie
1) na gruntach stanowiących własność Gminy - miasto Grudziądz i zarządzanych przez Gminę lub Miejski Ośrodek Rekreacji i Wypoczynku - Prezydent Grudziądza,
2) w pasie drogowym dróg publicznych zarządzanych przez Prezydenta Grudziądza – Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu, z zastrzeżeniem ust.2.
§ 5
Zasady urządzania i funkcjonowania ogródków gastronomicznych
1. Zasady urządzania i funkcjonowania ogródków gastronomicznych w Obszarze Staromiejskim:
1) lokalizacja ogródka gastronomicznego promocyjnego wymaga uprzedniej zgody właściwego Konserwatora Zabytków oraz Gospodarza Starówki;
2) ustala się czas funkcjonowania ogródków gastronomicznych zlokalizowanych w Obszarze Staromiejskim w następujący sposób:
a) w dniach od poniedziałku do czwartku i w niedziele od godz. 06:00 do godz. 24:00 w danym dniu,
b) w piątki i soboty od godz. 06:00 do godz. 02:00 dnia następnego,
c) w przypadku, gdy dniem następnym jest dzień ustawowo wolny od pracy, ogródek gastronomiczny również może funkcjonować od godz. 06:00 do godz. 02:00 dnia następnego,
d) dopuszcza się doliczenie dodatkowych 30 minut do ww. godzin funkcjonowania ogródków gastronomicznych - jako czasu potrzebnego na jego zamknięcie;
3) stoliki oraz siedziska powinny charakteryzować się wysokim standardem wykonania z naturalnych surowców, a ogródki powinny być ozdabiane naturalną zielenią;
4) lady chłodnicze do lodów, napojów i inne winny być usytuowane w obrębie ogródka;
5) organizator ogródka powinien umożliwiać dostęp do wszystkich istniejących urządzeń podziemnych (zasuwy wodociągowe i gazowe);
6) elementy oświetlenia winny być wkomponowane w wystrój ogródka, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne musi spełniać stosowne wymogi bezpieczeństwa i estetyki;
7) ogródek winien być wyposażony w kosze na śmieci, które powinny być codziennie opróżniane i okresowo dezynfekowane;
8) organizator ogródka winien dbać o czystość i porządek na terenie ogródka, stoiska i w odległości do 2 m od jego granicy;
9) zabronione jest umieszczanie na terenie ogródków, stoisk kubaturowych obiektów dekoracyjnych, użytkowych i innych, np. stanowiących zaplecze (bufety, kioski);
10) zakazana jest emisja muzyki mechanicznej o poziomie natężenia dźwięku powyżej 70 dB, dopuszczalna jest muzyka „na żywo” z zachowaniem godzin funkcjonowania ogródków, stoisk zgodnie z § 5 ust. 1 a-d;
11) na widocznym miejscu musi być umieszczona informacja o dostępnych toaletach, z których mogą korzystać klienci danego ogródka;
12) zadaszenie stolików, markizy lub parasole nie powinny wykraczać poza ogródek;
13) dopuszcza się umieszczanie logo i nazwy lokalu oraz nazwiska właścicieli na elementach składowych i wyposażeniu ogródków;
14) dopuszcza się umieszczanie informacji o sponsorowaniu (w rozumieniu ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi) jednostek organizacyjnych Gminy-miasto Grudziądz, jedynie na :
a) pasie o szerokości do 20 cm, licząc od dolnej krawędzi parasoli lub markiz rozmieszczonych na terenie ogródków gastronomicznych,
b) stołach, krzesłach i zastawie stołowej, stanowiących wyposażenie ogródka.
Przedsiębiorcy udzielający wsparcia jednostkom organizacyjnym Miasta mogą również, z zachowaniem powyższych warunków, umieszczać informację o sponsorowaniu grudziądzkich klubów sportowych.
2. Dzierżawca jest zobowiązany do terminowego płacenia czynszu dzierżawnego ustalonego w umowie, a strona decyzji – zezwolenia na zajęcie pasa drogowego upoważniającego do zorganizowania ogródka gastronomicznego jest zobowiązana do terminowego uiszczania opłaty za zajęcie pasa drogowego wynikającej z treści decyzji i obowiązującej uchwały Rady Miejskiej Grudziądza w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego.
3. Dzierżawca terenu i strona decyzji – zezwolenia na zajęcie pasa drogowego upoważniającego do zorganizowania ogródka gastronomicznego zobowiązani są do przestrzegania zasad określonych w ust. 1 i 2, a ich nieprzestrzeganie powinno skutkować cofnięciem Zezwolenia.
4. W przypadku konieczności wykonania robót drogowych, sieciowych itp. organizator ogródka zobowiązany jest niezwłocznie udostępnić zajmowany teren na wezwanie uprawnionych jednostek bez prawa do odszkodowania za utracone korzyści.
5. Zarządców zobowiązuje się do przeprowadzania okresowych kontroli dzierżawców i podmiotów będących stronami decyzji – zezwolenia na zajęcie pasa drogowego upoważniającego do zorganizowania ogródka gastronomicznego w zakresie wywiązywania się z warunków wynikających z niniejszego zarządzenia i wydanego Zezwolenia.
§ 6
Przepisy przejściowe i końcowe
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 02-12-2019 11:04 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 26-09-2019 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 02-12-2019 11:04 |