ZARZĄDZENIE NR 220/19
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 10 czerwca 2019 r.
o naborze wniosków w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego na 2020 rok
Na podstawie art. 5a ust. 1, art. 30 ust. 1, ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z późn. zm.) oraz § 2 Uchwały Nr XI /85/19 z dnia 29 maja 2019 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać projekt Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Na realizację Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego w 2020 roku przeznacza się kwotę 3.000.000,00 zł.
2. Dokonuje się podziału środków finansowych na zadania realizowane w ramach GBO na okręgi zgodnie z załącznikiem nr 1 do zarządzenia wg następujących zasad:
1) wyłącza się z puli środków kwotę 500.000 zł na zadania ogólnomiejskie;
2) wyłącza się z puli środków kwotę 60.000zł na zadania miękkie;
3) pozostałe środki podlegają podziałowi wg kryteriów określonych w punktach 4) i 5);
4) 50 % środków, o których mowa w ust. 1 pomniejszonych o wartości, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, zostaje podzielonych po równo na każdy z okręgów;
5) 50 % środków, o których mowa w ust. 1 pomniejszonych o wartości, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, zostaje podzielonych proporcjonalnie do liczby mieszkańców zamieszkujących poszczególne okręgi wg stanu na koniec ostatniego pełnego kwartału roku poprzedzającego edycję ustalonego na podstawie danych pochodzących z ewidencji ludności, z zastrzeżeniem pkt 6;
6) kwota środków przeznaczonych na poszczególny okręg nie może być mniejsza niż
120.000 zł.
3. Granice okręgów i przyporządkowanie ulic do poszczególnych okręgów ustala się zgodnie z załącznikiem nr 2 do zarządzenia.
§ 2. 1. Nabór wniosków w ramach Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego na 2020 rok prowadzony jest w okresie od 17 czerwca 2019 r. do października 2019 r.
2. Nabór wniosków obejmuje następujące etapy :
1) zgłaszanie przez mieszkańców projektów zadań do realizacji;
2) ocena zgłoszonych projektów;
3) wybór projektów do realizacji w drodze głosowania.
3. Uprawnionymi do wzięcia udziału w naborze wniosków są mieszkańcy Grudziądza.
4. Zgłaszanie przez mieszkańców projektów zadań do realizacji może nastąpić w jednej
z form:
1) w formie pisemnej z wykorzystaniem formularza zgłoszeniowego zadania stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały Nr XI/85/19 Rady Miejskiej Grudziądza
z dnia 29 maja 2019 r. w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać projekt Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego w okresie od 17 czerwca 2019 r. do 30 czerwca 2019 r. w jednym z wyznaczonych punktów przyjmowania wniosków;
2) w formie elektronicznej z wykorzystaniem systemu dostępnego pod adresem haszgru.pl, w okresie od 17 czerwca 2019 r. do 30 czerwca 2019 r. do godziny 24:00.
5. Wybór projektów w drodze głosowania możliwy jest w jednej z dopuszczalnych form:
1) w formie pisemnej, z wykorzystaniem karty do głosowania dostępnej
w okresie od 16 września 2019 r. do 29 września 2019 r. w jednym z wyznaczonych punktów do głosowania;
2) w formie elektronicznej, z wykorzystaniem portalu dostępnego pod adresem haszgru.pl, w okresie od 16 września 2019 r. do 29 września 2019 r. do godziny 24:00.
6. Wartość zadania realizowanego w ramach GBO wynosi:
1) dla zadań okręgowych maksymalnie 120.000 zł;
2) dla zadań ogólnomiejskich: minimalnie 5.000 zł, a maksymalnie 250.000 zł;
3) dla zadań miękkich: minimalnie 2.000 zł, a maksymalnie 20.000 zł.
§ 3.1. Powołuję Komisję ds. oceny formalnej w składzie:
1) Małgorzata Sadowska – Rodziewicz – Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu i Promocji;
2) Sylwia Wojtakowska – Podinspektor w Wydziale Kultury, Sportu i Promocji.
2. Powołuję Komisję ds. oceny merytorycznej w składzie:
1) Małgorzata Sadowska – Rodziewicz – Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu i Promocji, Przewodnicząca Komisji;
2) Justyna Signerska – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego, członek Komisji;
3) Sylwia Łazarczyk – Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu, członek Komisji;
4) Lilianna Kowalska – Naczelnik Wydziału Finansowego, członek Komisji;
5) Karolina Słomińska – Kierownik Referatu Planowania i Analizy, członek Komisji;
6) Maja Banasik – Naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, członek Komisji;
7) Wojciech Witkowski – Naczelnik Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, członek Komisji;
8) Stefan Baca – Naczelnik Wydziału Budownictwa i Planowania Przestrzennego, członek Komisji;
9) Marek Iwiński – Naczelnik Wydziału Inwestycji i Remontów, członek Komisji;
10) Romualda Rudnik – Kierownik Biura Zamówień Publicznych, członek Komisji;
11) Wiesław Urbański – Kierownik Biura Informatyki, członek Komisji;
12) Izabela Fijałkowska – Miejski Konserwator Zabytków, członek Komisji;
13) Teresa Kleczewska – Naczelnik Wydziału Transportu, członek Komisji;
14) Renata Rybczyńska – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, członek Komisji;
15) Alicja Kozłowska – Naczelnik Wydziału Komunikacji, członek Komisji;
16) Dorota Galewska – Kierownik Referatu Spraw Społecznych, członek Komisji;
17) Rafał Cywiński – Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, członek Komisji;
18) Beata Szych – Kierownik Biura Nadzoru Właścicielskiego, członek Komisji;
19) Mariusz Sędzicki – Komendant Straży Miejskiej, członek Komisji;
20) Izabela Piwowarska – Dyrektor Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Wypoczynku, członek Komisji.
3. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w pracach Komisji nieobecnego członka Komisji zastępuje wskazany przez niego pracownik podległej mu komórki organizacyjnej.
4. Powołuję komisję ds. ustalenia wyników głosowania w składzie:
1) Małgorzata Sadowska – Rodziewicz – Naczelnik Wydziału Kultury, Sportu i Promocji;
2) Justyna Signerska – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego;
3) Sylwia Wojtakowska – Podinspektor w Wydziale Kultury, Sportu i Promocji.
§ 4.1. Wszystkie projekty zweryfikowane pozytywnie tworzą Bazę Projektów Poprawnych.
2. Wszystkie projekty, które nie przeszły pozytywnie oceny formalnej i prawno-technicznej tworzą Bazę Projektów Odrzuconych.
3. Baza Projektów Poprawnych i Baza Projektów Odrzuconych publikowane są na stronie #gru pod adresem haszgru.pl, a projekty w nich zawarte publikowane są w podziale na okręgi, zadania ogólnomiejskie, zadania miękkie i zawierają imię i nazwisko wnioskodawcy, nazwę zadania, wartość zadania brutto, a w przypadku projektów odrzuconych także uzasadnienie.
4. Baza Projektów Poprawnych i Baza Projektów Odrzuconych podlegają aktualizacji po rozstrzygnięciu procedury odwoławczej realizowanej w terminie od 2 września 2019 r.
do 6 września 2019 r.
§ 5. Na każdym etapie Grudziądzkiego Budżetu Obywatelskiego, w charakterze obserwatorów mogą brać udział radni Rady Miejskiej Grudziądza oraz członkowie Rady Działalności Pożytku Publicznego.
§ 6. Przekroczenie maksymalnych wartości zadań o których mowa w § 2 ust. 6, po rozstrzygnięciu procedur wyboru wykonawców poszczególnych zadań, skutkuje koniecznością zmniejszenia zakresu zadania, a w przypadku braku takiej możliwości lub/i braku zgody zgłaszającego projekt na wprowadzenie zmian, powoduje odstąpienie od realizacji zadania.
§ 7. Ustala się punkty konsultacyjne przyjmowania projektów do GBO 2020, punkty do głosowania na zadania w ramach GBO 2020 oraz terminy ich funkcjonowania, zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 8. Określa się wykaz wydatków niezbędnych do uwzględnienia w projektach zadań miękkich oraz wydatków, które nie mogą zostać sfinansowane z GBO, stanowiący załącznik nr 4 do niniejszego Zarządzenia.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 17 czerwca 2019 r.
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Łukasz Froncek | 11-06-2019 09:49 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 10-06-2019 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 19-06-2019 13:12 |