ZARZĄDZENIE NR 172/18
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 30 maja 2018 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Nr 571/12 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu z późn. zm. wprowadzam następujące zmiany:
1) w § 8 po pkt 15 dodaje się pkt 15a w brzmieniu:
„15a) Inspektor Ochrony Danych Osobowych (IOD);”;
2) w § 20:
a) w ust. 1:
– w pkt 1 po lit. j dodaje się lit. k w brzmieniu:
„k) przyjmowanie zawiadomień o planowanych zgromadzeniach zgłaszanych
w trybie uproszczonym w myśl ustawy Prawo o zgromadzeniach,”,
– uchyla się pkt 6–10,
b) po ust. 15 dodaje się ust. 15a w brzmieniu:
„15a. Do właściwości Inspektora Ochrony Danych Osobowych należy w szczególności:
1) sprawowanie nadzoru i kontroli przetwarzania danych w urzędzie w myśl obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych, tj. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
2) informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach wynikających z obowiązujących przepisów prawa;
3) monitorowanie przestrzegania obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych, tj.:
a) wprowadzenie i monitorowanie zarządzania ryzykiem w systemie ochrony danych osobowych,
b) prowadzenie i monitoring rejestru zbiorów danych,
c) wdrożenie nowych oraz monitoring obowiązujących już środków technicznych i organizacyjnych służących ochronie danych osobowych,
d) zgłaszanie naruszeń z zakresu ochrony danych osobowych do organu nadzoru,
e) zawiadamianie osób o fakcie naruszenia danych, które ich dotyczą;
4) monitorowanie wykonywania oraz dokonywanie oceny skutków przetwarzania danych osobowych przed rozpoczęciem ich przetwarzania;
5) nadzór nad zapewnieniem prawidłowego wykonywania polityki ochrony danych;
6) przechowywanie indywidualnych upoważnień osób przetwarzających dane osobowe;
7) prowadzenie ewidencji osób posiadających upoważnienie do przetwarzania danych osobowych;
8) prowadzenie ewidencji umów zawartych z innymi podmiotami przetwarzającymi dane osobowe;
9) prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
10) prowadzenie ewidencji oświadczeń o zachowaniu w tajemnicy danych osobowych;
11) zapewnienie systematycznego szkolenia osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych w zakresie obowiązujących przepisów prawa;
12) prowadzenie spraw związanych z obowiązkiem składania oświadczeń majątkowych;
13) informowanie o konieczności składania zgłoszenia do Rejestru Korzyści;
14) informowanie o konieczności składania oświadczeń lustracyjnych przez pracowników Urzędu;
15) współpraca z jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie ochrony danych osobowych.”.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2018 r.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 06-06-2018 09:20 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 30-05-2018 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 26-07-2018 11:00 |