herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 146/25 w sprawie powołania Grudziądzkiej Rady Gospodarczej przy Prezydencie Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 146/25

PREZYDENTA GRUDZIĄDZA

z dnia 18 marca 2025 r.

 

w sprawie powołania Grudziądzkiej Rady Gospodarczej przy Prezydencie Grudziądza

 

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1465, 1572, 1907, 1940) zarządzam, co następuje:

§ 1. Mając na względzie zapewnienie udziału przedstawicieli środowiska gospodarczego w kształtowaniu polityki gospodarczej miasta, a także rozwoju przedsiębiorczości na jego obszarze, powołuję Grudziądzką Radę Gospodarczą przy Prezydencie Grudziądza, dalej zwaną Radą.

§ 2. 1. Rada jest organem doradczym, opiniodawczym i inicjującym w sprawach dotyczących sfery społeczno-gospodarczej gminy – miasto Grudziądz.

2. Rada wspiera działania Prezydenta Grudziądza poprzez wiedzę, doświadczenie oraz znajomość problemów społecznych i gospodarczych.

§ 3. Do zadań Rady należy w szczególności:

  1. wspieranie inicjatyw zgłaszanych przez organy miasta dotyczących rozwoju gminy – miasto Grudziądz;
  2. proponowanie nowych instrumentów wspierających rozwój gospodarczo-społeczny poprzez dążenie do podnoszenia kwalifikacji i wykształcenia, a także zwiększenia poziomu zatrudnienia w mieście;
  3. konsultowanie planowanych i realizowanych działań miasta w zakresie rozbudowy infrastruktury (zwłaszcza związanej ze sferą gospodarczą miasta), w tym spraw dotyczących planowanych inwestycji komunalnych, współpracy z inwestorami oraz dotyczących potencjalnych inwestycji lokalizowanych w mieście;
  4. wspieranie polityki rozwoju gospodarczego miasta;
  5. inicjowanie działań służących rozwojowi przedsiębiorczości;
  6. zgłaszanie potrzeb i propozycji rozwiązań dotyczących problemów lokalnych przedsiębiorców;
  7. opiniowanie, dokonywanie oceny oraz konsultowanie innych spraw zgłoszonych przez Prezydenta Grudziądza, członków Rady oraz organizacje środowiska gospodarczego;
  8. przygotowywanie i przedkładanie Prezydentowi Grudziądza wniosków do aktów prawa miejscowego dotyczących funkcjonowania i gospodarki miasta;
  9. krzewienie wśród mieszkańców i środowisk biznesowych Grudziądza idei działalności na rzecz miasta.

§ 4. 1. Członków Rady powołuje i odwołuje Prezydent Grudziądza.

2. W skład Rady wchodzą:

  1. Anna Baranowska - przedstawicielka „SOLGRUD” Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
  2. Jarosław Życzyński – przedstawiciel Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego Spółki Akcyjnej;
  3. Zbigniew Szymański – przedstawiciel „Vadain” Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
  4. Artur Łyczek – przedstawiciel Artur Łyczek Nieruchomości;
  5. Mirosław Pietkiewicz – przedstawiciel Cechu Rzemiosł Różnych
    i Przedsiębiorczości w Grudziądzu;
  6. Sebastian Rezmer – przedstawiciel „LMG” Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością spółki komandytowej oraz „Invest-Hotel” Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
  7. Radosław Zielke – przedstawiciel „Elektrobud Grudziądz” Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
  8. Zbigniew Tucholski – przedstawiciel Ślusarstwo „Firma Tucholski” Zbigniew Tucholski;
  9. Mariusz Nasieniewski – fotograf;
  10. Jan Grabiński – przedstawiciel Hotele – Restauracje Jan Grabiński, Magdalena Dzikowska, Małgorzata Hermańska Spółki Cywilnej;
  11. Emilia Szymula – przedstawicielka „LA RIVE” Spółki Akcyjnej;
  12. Artur Prosotowicz – przedstawiciel „EPROS” Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
  13. Damian Drab – przedstawiciel „Lazy Cat” Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
  14. Anna Mazurkiewicz – przedstawicielka NORDHAUS NIERUCHOMOŚCI Anna Mazurkiewicz;
  15. Maciej Hennig – przedstawiciel Grudziądzkiej Spółdzielni Mleczarskiej.

3. Kadencja Rady upływa w dniu 31 grudnia 2028 r.

4. Odwołanie członka Rady przed upływem kadencji następuje:

  1. na wniosek zainteresowanego członka Rady, gdy złoży on pisemną  rezygnację;
  2. na wniosek Prezydenta Grudziądza.

§ 5. Do zadań Prezydenta Grudziądza należy w szczególności:

  1. przewodniczenie posiedzeniom Rady;
  2. wyznaczenie osoby przewodniczącej posiedzeniu Rady w przypadku swojej nieobecności;
  3. uzgadnianie harmonogramu prac Rady, w szczególności terminów, tematyki i programu posiedzeń Rady.

§ 6. 1. Rada obraduje na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz na pół roku oraz doraźnie w sprawach niecierpiących zwłoki.

3. Posiedzenia Rady zwołuje Prezydent Grudziądza, nie później niż 14 dni przed planowaną datą posiedzenia.

4. Zaproszenia na posiedzenia Rady wraz ze stosownymi materiałami doręcza się członkom Rady za pośrednictwem poczty elektronicznej lub listownie listem zwykłym, na co najmniej 14 dni przed terminem posiedzenia.

5. Członkowie Rady uczestniczą w posiedzeniach społecznie (nieodpłatnie) i osobiście.

6. Prezydent Grudziądza może zapraszać na posiedzenie Rady inne osoby, których udział w posiedzeniu uzna za szczególnie uzasadniony z uwagi na przedmiot posiedzenia.

§ 7. 1. Obsługę organizacyjną Rady zapewnia Wydział Promocji i Współpracy z Mieszkańcami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

2. Osobą wyznaczoną do kontaktu z Radą jest Dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy z Mieszkańcami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.

§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i traci moc 31 grudnia 2028 r.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Wojtakowska 20-03-2025 12:01
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Sylwia Wojtakowska 18-03-2025
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 04-04-2025 09:54