herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

Wydział Edukacji

Telefon +48 564510310

Dyrektor: Kamila Melkowska-Lemke

Referat Oświaty - ED-I

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych i innych placówek oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez gminę-miasto wynikających z ustawy o systemie oświaty, ustawy – Prawo oświatowe, ustawy – Karta Nauczyciela i przepisów wykonawczych, w tym m.in. zatwierdzanie arkuszy i aneksów organizacyjnych, szkół i placówek, ocena pracy dyrektora, organizacja i przeprowadzanie konkursów na stanowisko dyrektora szkoły/placówki;
  2. kontrola spełniania obowiązku szkolnego i nauki;
  3. przeprowadzanie postępowań egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego;
  4. ustalanie sieci przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych;
  5. koordynacja systemu elektronicznego naboru do szkół ponadpodstawowych;
  6. ustalanie granic obwodów publicznych szkół podstawowych;
  7. współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży;
  8. koordynacja spraw związanych z bhp i ppoż. w szkołach i placówkach oświatowych;
  9. umieszczanie dzieci i młodzieży w szkołach specjalnych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodkach socjoterapii;
  10. prowadzenie spraw związanych z pomocą materialną o charakterze socjalnym dla uczniów;
  11. prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w celu przygotowania zawodowego;
  12. obsługa Systemu Informacji Oświatowej i nadzorowanie prawidłowości sprawozdań SIO z publicznych szkół i placówek oświatowo-wychowawczych;
  13. sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek oświatowych oraz współpraca z podmiotami zajmującymi się problematyką wynikającą z właściwości Wydziału;
  14. nadzór nad funkcjonowaniem oddziałów sportowych oraz mistrzostwa sportowego;
  15. realizacja procedury udzielania dotacji dla podmiotów i organizacji pożytku publicznego na realizację zadania publicznego z zakresu działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży;
  16. przeprowadzanie procedury związanej z przyznaniem nagrody Prezydenta dla laureatów konkursów przedmiotowych, olimpiad dla dzieci i młodzieży;
  17. przeprowadzanie procedury związanej z przyznaniem nagrody Prezydenta dla dyrektorów i nauczycieli z okazji Dnia Komisji Edukacji Narodowej;
  18. opracowanie wniosków o nagrody dla dyrektorów do Ministra Edukacji Narodowej, Kuratora Oświaty, wnioskowanie o medale i odznaczenia;
  19. obsługa administracyjno-biurowa Młodzieżowej Rady Miejskiej;
  20. współpraca z Wydziałem Zdrowia i Spraw Społecznych w zakresie współdziałania na rzecz osób niepełnosprawnych oraz zadań z polityki społecznej;
  21. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pomocy zdrowotnej dla nauczycieli i nauczycieli emerytów z podległych szkół i placówek oświatowo-wychowawczych;
  22. dowożenie i zwrot kosztów przewozu uczniów niepełnosprawnych do szkół i placówek oświatowo-wychowawczych;
  23. sprawowanie nadzoru nad działalnością Grudziądzkiego Centrum Usług Wspólnych.

Referat Finansowania, Planowania i Analizy - ED-II

Do właściwości Referatu należy w szczególności:

  1. opracowywanie projektu budżetu w zakresie zadań oświatowych, współpraca w tym zakresie z gminnymi jednostkami oświatowymi;
  2. sporządzanie rocznych i półrocznych sprawozdań opisowych z realizacji budżetu;
  3. bieżąca analiza realizacji budżetu i udzielanie informacji w zakresie realizacji budżetu jednostek oświatowych i wydziału;
  4. przygotowywanie wniosków do projektów uchwał, zarządzeń w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków oświatowych w trakcie roku budżetowego;
  5. dotowanie i rozliczanie dotacji udzielanych przedszkolom i szkołom niepublicznych prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne;
  6. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonych przez osoby prawne i publiczne, prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w tym zakresie;
  7. prowadzenie spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem placówek oświatowych, w tym m.in. analiza stanu zatrudnienia i wynagrodzenia, analiza wynagrodzenia nauczycieli;
  8. planowanie i przydział godzin zajęć pozalekcyjnych;
  9. nadzorowanie realizacji zajęć pozaszkolnych finansowanych ze środków zewnętrznych;
  10. weryfikacja zadań oświatowych stanowiących bazę do naliczenia subwencji oświatowej dla gminy-miasto Grudziądz;
  11. występowanie z wnioskami do Ministerstwa Edukacji Narodowej o dokonanie korekty i zwiększenie subwencji oświatowej;
  12. prowadzenie spraw związanych z realizacją dotacji celowych;
  13. prowadzenie spraw związanych z wydatkowaniem środków finansowych będących w dyspozycji wydziału oraz jednostek podległych;
  14. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie bieżącego funkcjonowania jednostek oświatowych;
  15. monitorowanie i kontrola frekwencji w dotowanych  szkołach i placówkach niepublicznych;
  16. kontrole w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji w szkołach i placówkach publicznych i niepublicznych;
  17. współpraca i obsługa administracyjna Pełnomocnika ds. sportu szkolnego;
  18. realizacja programów zewnętrznych mających na celu zorganizowanie zajęć sportowych dla uczniów grudziądzkich szkół;
  19. współpraca z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie zajęć pozalekcyjnych w szkołach; 
  20. koordynacja systemu elektronicznego naboru do przedszkoli miejskich;
  21. obsługa Systemu Informacji Oświatowej i nadzorowanie prawidłowości sprawozdań SIO z niepublicznych szkół i placówek oświatowo-wychowawczych.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Tomasz Kopczyński 25-06-2019 16:26
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-06-2019
Ostatnia aktualizacja: Tomasz Kopczyński 17-02-2023 10:12